گیم جابز

کاریابی در بازی‌سازی ایران

خب اول سلام میکنم به تمام عزیزانی که وقت گذاشتند و تصمیم دارند که این مقاله رو بخوانند . در این مقاله قصد دارم که شما رو با  واسط  کاربری برنامه ی UDK آشنا کنم و بگم که UDK از چند قسمت کلی تشکیل شده .

خوب شاید اولین چیزی که به فکرتون برسه این باشه که UDK چی هست! خوب UDK مخفف کلمات Unreal Development kit  هست و این رو به عنوان  یکی  از قوی ترین برنامه های ساخت بازی در دنیا میشناسند چرا که یک نسخه ی تقریبا کامل از برنامه ی Unreal Engine 3  هست که بازی های معروفی چون Gears  Of  War  و Bioshock  و Bulletstorm توسط این Engine قدرتمند ساخته شده است . این برنامه رو میتونید از لینک زیر با حجم  1.5Gig دانلود کنید .
http://www.udk.com/download

بازی زیبای Gears Of War که توسط Engine قدرت مند Unreal ساخته شده است.بازی زیبای Gears Of War که توسط Engine قدرت مند Unreal ساخته شده است.

خوب بریم تو بحث اصلی مقاله‌مون . اگر بخوایم UDK رو تقسیم کنیم به 5 قسمت کلی تقسیم میشه که عبارت اند از : Unreal Matinee  Unreal Material , Unreal ED , Unreal Cascade , Unreal Kismet , که اینجا هر کدام رو به اختصار توضیح میدیم :

1- Unreal ED : به نظر من اصلی ترین قسمت تو UDK همین Unreal ED هست چرا که اولین بار شرکت  Epic  Unreal ED رو برای ساخت مد به همراه بازی Unreal Tournament عرضه کرد و بعد از گذشت زمان    UDK را  معرفی کرد که علاوه بر Unreal ED یک سری امکنات جدید تر هم به اون اظافه شده بود .
خوب اولین صفحه ای که تو UDK میبینید همون Unreal ED هست که به شکل زیر میباشد :

اگر با هر یک از برنامه های 3D دیگر مثل 3Ds max و  Maya کار کرده باشید تغریبا به یک همچین View میرسید .

2-  Unreal Matinee: یکی از جذاب ترین قسمت های UDK همین قسمت میباشد یعنی Unreal Matinee چرا که دارای یک واسط کاربری ساده بوده و به راحتی میتوان کار با این قسمت رو یاد گرفت اگر با برنامه های تدوین مانند Camtasia کار کرده باشید خیلی راحت تر میتوانید با این قسمت ارتباط بر قرار کنید . در واقع Matinee یک استودیوی تدوین میباشد که به کمک آن میتوانید انیمیشن ها و حتی Event های مورد نظر خود را دریک زمان مشخص اجرا کنید .

– Unreal Kismet: یکی از دغدغه های طراحان مرحله برای پیاده سازی مرحله ی شان درگیر شدن با کلاس های سنگین زبان های برنامه نویسی ( برای تعریف وقایع داخل بازی ) یا همکاری با یک برنامه نویس برای طراحی مرحله یشان ضروری بود . اما با Kismet  دیگه لازم نیست این کار ها رو انجام بدین چراکه Kismet  یک زبان برنامه نویسی گرافیکی میباشد و اگر شما هیچ دانشی هم  در زمینه ی برنامه نویسی نداشته باشید میتوانید وقایعی که قرار است در مرحله یتان اتفاق بیفتد را تعریف کنید .
برای باز کردن Kismet کافیست که از Menu Bar بر روی آیکون  گزینه Kismet در نرم افزار UDK کلیک کنید.

– Unreal Cascade : بدون شک در تمام بازی هایی که تا به حال انجام داده اید جلوه های ویژه ی چون  باران و برف و آتش و بخار و … را دیده اید , در انجین Unreal  برای خلق این جلوه ها باید از قسمت Cascade استفاده کنید . کار با این قسمت واقعا لذت بخش است برای مثال برای خلق جلوه ای از آتش فقط کافیت که چند عکس پیوسته ( پشت سر هم ) به داخل   Unreal  Import  کنید و  با تغیر پارامتر های چون Life Time و … جلوه ی واقعا زیبا دریافت میکنید.

– Unreal Material : یکی از قسمت های منحصر به فرد UDK پنجره ی  Material میباشد . شاید اگر برای اولین بار این قسمت را ببینید از بازی سازی ناامید شوید چرا که پارامتر های زیادی برای تنظیم وجود دارد اما اگر کمی منطقی به این قسمت نگاه کنید این قسمت واقعا برایتان ساده میشود . برای باز کردن پنجره ی Material فقط کافیست که بر روی یک متریال در داخل Content Browser  دو بار روی بخش Unreal Material در نرم افزار UDK - ساخت بازی کلیک کنید .

منبع: کیش مهر

3 دیدگاه .

  1. cialis 5mg گفت:

    Hi! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?
    I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard
    on. Any suggestions?

        پسندیدم

  2. عرفان گفت:

    من می خواستم کل درست کردن یک بازی را آموزش دهید که به ترتیب چه کار هایی می بایستی انجام داد و نظرتان را درباره ی حرفم به ایمیلم ارسال کنید.

       7 نفر این دیدگاه را پسندیده

  3. […] می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد موتور این بازی این مطلب را […]

        پسندیدم

فرستادن دیدگاه


GameDojo

آخرین پیام‌ها


گیم‌جابز را دنبال کنید





موقعیت های ویژه

  • استخدام توسعه‌دهنده Unreal...

      آنچه ما انجام می دهیم: ما با سابقه‌ای ۱۰ […]

  • استخدام برنامه نویس...

    Polydin Studio استودیوی بازیسازی پالیدین با هدف توسعه محصولات با […]

  • نریتیو دیزاینر (دورکار!)

    نیک اسپاد آفاق دورکاری دوستانی که به روایت داستان و […]

  • طراح باز موبایل...

    Mystory تهران با سلام  به یک طراح بازی موبایل سبک […]

  • استخدام انیماتور بازی...

    Polydin Studio تهران استودیوی بازی‌سازی پالیدین در شروع با هدف […]

  • NestJS) Back-End Developer-مشهد)

    استودیو طراحان سفید مشهد تقریبا ده سال پیش بود که […]

دسترسی سریع به







ارسال تازه‌ها به ایمیل شما

[wysija_form id="2"]