گیم جابز

کاریابی در بازی‌سازی ایران

گرافیک سه بعدی در دنیای وب با سرعت در حال پیشرفت است و حالا شاهد یک گام دیگر به جلو هستیم. موزیلا چند روز پیش اعلام کرد که در همکاری با شرکت اِپیک گیمز موتور بازی Unreal 3 را وارد وب کرده است. نتیجه این همکاری نوعی موتور بازی بسیار عالی و فراتر از تصورات شما از بازی های تحت وب است.

پیش از این از Unreal 3 در فلش استفاده شده بود اما این نخستین باری است که پلاگین رایگان آن که در موبایل نیز قابل اجراست، ساخته و برای وب عرضه شده است.

موزیلا امیدوار است این پروژه باعث شود تا وب به عنوان یک پلتفورم جدی در حوزه بازی وارد رقابت با کنسول ها شود.

به ادعای موزیلا، با ادغام وب‌جی‌اِل، Emscripten، ابزاری برای ترجمه برنامه های C++ به جاوااسکریپت و asm.js، Unreal 3 برای وب می تواند رقیبی سرسخت برای بازی های موجود باشد.

udk1

البته با اینکه این پلتفورم برای وب بسیار جالب و هیجان انگیز به نظر می رسد اما عاری از اشکال نیست. یکی از مشکلات این پروژه زمان طولانی بارگذاری بازی هاست.

unreal3web_nاین زمان بسیار طولانی است و این انتظار نه فقط چند دقیقه که شاید حتی چند ساعت طول بکشد! به طور حتم چند ساعت انتظار برای بارگذاری گرافیک های پیچیده بازی ها از سرور روی گوشی موبایل چیزی نیست که کاربر تاب و تحمل آن را داشته باشد.

به عبارت دیگر، با اینکه موزیلا و Epic در تلاشی قابل تحسین Unreal 3 را به حوزه جاوااسکریپت وارد کرده اند اما هنوز نمی توان بازی های مورد علاقه خود که با کنسول قابل اجرا هستند را روی وب انجام داد.

این پلتفورم با توسعه دهندگان بازی های پولی همچون دیزنی، EA و ZeptoLab که از فناوری یکسان استفاده می کنند، کار می کند. البته موزیلا امیدوار است دیگر مرورگرها نیز قابلیت اجرای موتور Unreal را روی موتورهای جاوااسکریپت خود داشته باشند.

فرستادن دیدگاه


GameDojo

آخرین پیام‌ها


گیم‌جابز را دنبال کنید





موقعیت های ویژه

  • طراح گرافیگ دوبعدی

        شرکت miniscule games با چند سال سابقه ساخت […]

  • استخدام توسعه‌دهنده Unreal...

      آنچه ما انجام می دهیم: ما با سابقه‌ای ۱۰ […]

  • استخدام برنامه نویس...

    Polydin Studio استودیوی بازیسازی پالیدین با هدف توسعه محصولات با […]

  • نریتیو دیزاینر (دورکار!)

    نیک اسپاد آفاق دورکاری دوستانی که به روایت داستان و […]

  • طراح باز موبایل...

    Mystory تهران با سلام  به یک طراح بازی موبایل سبک […]

  • استخدام انیماتور بازی...

    Polydin Studio تهران استودیوی بازی‌سازی پالیدین در شروع با هدف […]

دسترسی سریع به







ارسال تازه‌ها به ایمیل شما

[wysija_form id="2"]