گیم جابز

کاریابی در بازی‌سازی ایران

شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که بازیتان در حالت اجرا پردازش زیادی دارد. این مشکل به چه دلایلی است.

 چند دلیل مهم است که باید در زمان ساخت و برنامه نویسی گیم مراقب باشید.

1- استفاده از اسپرایت و مدل :

در بازی نباید از مدل هایی با پلیگان زیاد  استفاده کنید زیرا این کار پردازش زیادی نیازمند است و در این صورت باعث مشکل در اجرای بازی می شود و بیشتر از مدل هایی با فرمت FBX استفاده کنید.

در بازی نباید از اسپرایت هایی با حجم بالا استفاده کنید بعضی ها برای ارتقای گرافیک بازی دو بعدی از مدل های سه بعدی خروجی پی ان جی می گیرند و این حجم بسیار بالایی دارد که باعث حجیم شدن بازی می شود و در اجرا به مشکل خواهید خورد.

2- استفاده زیاد از رویداد Step /Update :

این رویداد ها در هر فریم در حال اجرا هستند به همین علت پردازش بسیار بالایی دارند و باعث کند شدن بازی می شوند پس باید از این  رویداد  به شدت دوری کنید و در مواقعی  که راه دیگری وجود ندارد باید از این رویداد استفاده کنید.

3- استفاده از آبجکت :

شما نباید برای هر کاری یک آبجکت بوجود بیاورید می توانید با ساخت یک آبجکت کنترلر تمام دستورات از جمله  پخش دمو ها موزیک ها و بوجود آمدن آبجکتهای جدید را درون آن بریزید تا از بوجود آمدن آبجکت زیاد در نتیجه افزایش پردازش جلو گیری کنید.

آبجکت هایی مانند گلوله ها برایشان تایمی تایین کنید که بعد از زمانی حذف شوند تا پردازش افزایش پیدا نکند.

وقتی محیطی را رد می کنید در بازی تمام آبجکت های آن محیط را حذف کنید تا پردازش به آبجکت های در حال استفاد برسد. اگر آبجکتی را دیگر نیاز ندارید حتما آن را حذف کنید.

4- الگوریتم مناسب و کد نویسی ها :

همیشه به دنبال الگوریتم بهینه تر و استفاده کمتر از متغیر و استفاده بیشتر و بهینه تر از توابع انجین بگردید.

خیلی از رویداد هایی که شما در رویداد های آیدیت یا استپ قرار می دهید را می توان در فشردن و برداشتن دست از روی کلیدی قرار داد مانند چک کردن تعداد تیرها:

وقتی کلید را فشار داد تیر ها را چک کند و در حالت نگه داشتن اگر تیری داشت تیر اندازی کند همیشه به دنبال همچنین راه هایی باشید .

سعی کنید کمتر کد بزنید و بیشتر فکر کنید زیرا هر چه  کد کمتر باشد پردازش بهتر است.

همیشه بعد از اینکه کد را نوشتید به دقت کد خود را کامنت گذاری کنید تا کده ای اضافی سریع تر بشوند و کد خوانا تر شود.

5- شناخت امکانات:

سعی کنید از امکانات انجین بیشتر استفاده کنید تا پردازش پایین تری را تجربه کنید بعضی انجین ها بطور پیش فرض درخت ٬ باد ٬ هوش مصنوعی و غیره را دارا هستند حتما از امکانات استفاده کنید و سعی نکنید که خودتان این امکانات را بوجود بیاورید زیرا اینکار پردازش سنگینی را بوجود میاورد. برای مثال شما در ساخت بازی ای هستید که در جنگل است و اگر از درخت انجین استفاده نکنید باید 1000 مدل سه بعدی را وارد بازی کنید و این کار پردازش بسیار بالایی را خواستار است.

 

2 دیدگاه .

  1. امیرغ گفت:

    چند تا سوال
    اول از اخر
    1- مگه مثلا همون مدل درخت داخل انجین خودش یه مدل نیست
    بس چه فرقی میکنه که وارد کنیم یا خودش وارد باشه
    2- عمل های برگشت بذیر هم سنگین هستن (کد نویسی)
    مثلا اگه فلان کار شده ابجکت بترکد اگر نشد زنده بماند
    بعد 5 خط بیای دوبارهمون کد اول رو بررسی کنی و عمل رو انجام بدی(بترکد)
    3- مورد 2و3 رو اصلا نفهمیدم کاش بیشتر مثال میزدی
    *
    باید به استفاده از نرمال مب و اسکولار در انجین های 3د اشاره میکردی الانه دیگه اینا مرسومه و خودش یه تکنیکه
    ممنون با این که میدونستم
    ولی باز به اطلاعاتم اضافه شد

       1 نفر این دیدگاه را پسندیده

    • حمید رضا کرمیان گفت:

      سلام با تشکر از نظرتان

      1 – بله درسته یک مدل است ولی با بهترین حالت ساخته شده و تایید شده انجین است هم از لحاظ پردازشی و هم از لحاظ حجمی هر چیزی که به صورت پیش فرض در انجین است بهتر است از همان پیش فرض در بیشتر مواقع استفاده شود
      2-نیازی به نوشتن دوباره کد نیست شما یک تابع می نویسید و هر وقت نیاز داشتید فقط ان تابع را صدا می زنید
      3-نیازی به مثال و توضیح بیشتر نبود اگر نیاز بود حتما اضافه میکردم

         1 نفر این دیدگاه را پسندیده

فرستادن دیدگاه


GameDojo

آخرین پیام‌ها


گیم‌جابز را دنبال کنید





موقعیت های ویژه

  • استخدام توسعه‌دهنده Unreal...

      آنچه ما انجام می دهیم: ما با سابقه‌ای ۱۰ […]

  • استخدام برنامه نویس...

    Polydin Studio استودیوی بازیسازی پالیدین با هدف توسعه محصولات با […]

  • نریتیو دیزاینر (دورکار!)

    نیک اسپاد آفاق دورکاری دوستانی که به روایت داستان و […]

  • طراح باز موبایل...

    Mystory تهران با سلام  به یک طراح بازی موبایل سبک […]

  • استخدام انیماتور بازی...

    Polydin Studio تهران استودیوی بازی‌سازی پالیدین در شروع با هدف […]

  • NestJS) Back-End Developer-مشهد)

    استودیو طراحان سفید مشهد تقریبا ده سال پیش بود که […]

دسترسی سریع به







ارسال تازه‌ها به ایمیل شما

[wysija_form id="2"]