گیم جابز

کاریابی در بازی‌سازی ایران

سدریک سئوت” cedric seaut” هنرمند مجسمه ساز دیجیتال “Digital Sculptor” است که در حال حاضر در صنعت بازی سازی مشغول به کار است. هم اینک در کمپانی بزرگ یوبی سافت UbiSoft کار می کند و همچنین در گذشته مکان دوم مسابقه بزرگ و جهانی Dominance War IV مال او شده بود .

– آیا می توانید به ما کمی در مورد سابقه و هدف خود بگویید؟ و اینکه چگونه با دنیای سه بعدی آشنا شدید؟
Cedric: از دوران کودکی… من همیشه مجذوب سینما بودم… کمیک های مانگا / بلژیک / فرانسه و آمریکا… هر دقیقه که زمان داشتم مطالعه میکردم… طراحی می کردم (برای تسلط بیشتر…) و به سینما می رفتم. کامپیوتر ها ۱۲ سال پیش خیلی گران بودند بنابراین من تا بعد از دبیرستان و کار در مشاغل کوچک توانستم بعد از دبیرستان یک کامپیوتر بخرم. تلاش می کردم تا یک مدرسه انیمیشن سه بعدی پیدا کنم ولی در فرانسه خیلی سخت بود که بتوانم پیدا کنم. کلاسهایی را هم که پیدا می کردم بیشترشان بد و یا بسیار گران بود، برای همین من در نهایت برای برنامه نویسی کامپیوتر به مدت چهار سال در دانشگاه پذیرفته شدم. متاسفانه، نمی توانستم سه بعدی را یاد بگیرم پس سخت کار می کردم هر شب و آخر هفته ها. که در نهایت یک روز، بعد از صبر و آزمون های بسیار یک شخص بسیار شگفت انگیز به اسم Hugues Giboire به من بازی Heavenly Sword را هدیه کرد…. که این آغاز یک ماجراجویی زیبا بود…


– شمشیر بهشتی شامل برخی آثار بزرگ هنری و طراحی مفهومی است، چطور شد که به وسیله این بازی شما تحت تاثیر قرار گرفتید؟
Cedric: شمشیر بهشتی (Heavenly Sword) اولین جرقه شد که من در صنعت بازی مشغول شوم، و کار بر روی شخصیت های بازی شانس من بود که تکرار ناشدنی بود .درواقع، این بازی به من فرصت یادگیری همه چیز را داد، از طراحی تا ساخت کاراکتر داخل بازی.

– در سال گذشته شما درمقام دوم جنگ سلطه Dominance War قرار گرفتید، آیا می توانید توضیح دهید که چطور این کاراکتر پیچیده را از هیچ خلق کردید؟
بله البته، من وقتی شروع به ساخت کاراکترم کرده بودم واقعا نمیدانستم که نتیجه کار چه خواهد شد، در نرم افزار Zbrush یک دایره ایجاد کردم و شروع به ساخت کردم، این یک شروع بد بود ولی باید از جایی آغاز می کردم… من معمولا درباره کاراکتر هایم از همسرم نظرش را میپرسم، که آیا کاراکترهایم را دوست دارد یا نه. وقتی جوابش بله باشد، بی درنگ ادامه میدهم، از اینترنت به رفرنس ها نگاه میکردم مانند: the incredible Fausto de Martini, Vitaly Bulgarov و Damien Canderle were the main ones سپس نرم افزارهای Zbrush و ۳DSMax را برای اتمام کارهایم استفاده می کنم.

– شما از نرم افزار Silo نیز در پروسه تولید نیز استفاده می کنید، ممکن است برای بسیاری از خواننده ها این نرم افزار ناآشنا باشد، آیا می توانید کمی در مورد این نرم افزار و امکانات و مزایای آن بگویید؟
Cedric: بله، من خودم هم نیز نمیدانستم که دقیقا نرم افزار Silo چیست، در آن زمان که در کمبریج بودم کارگردان هنری من، مرا تشویق کرد تا از این نرم افزار استفاده کنم بنابراین اولین قدمهایم را با ترس برای استفاده از این نرم افزار برداشتم… چون مرا بعضی مواقع سرد می کرد…. ولی واقعا بخش مدلسازی این نرم افزار شاهکار است(میخندد) بسیار ساده.. روان ولی بسیار قدرتمند…

– اگر هر دو نرم افزار Silo و Zbrush را با هم مقایسه کنیم چه نتیجه ای دارد؟ خود شما چگونه با این دو نرم افزار همزمان کار میکنید؟
Cedric: من فقط برای مدلسازی از Silo استفاده می کنم، برای ایجاد مش پایه و لوازم جانبی، سیلو ابزارها و عملگرهای قوی و بسیار کارامدی را در اختیار کاربران قرار میدهد، اما راه استفاده از ابزارها متفاوت است، با استفاده از سیلو می توانید به راحتی روی پروژه خود فوکوس کنید، بعد از اینکه به مرحله نهایی رسیدم به نرم افزار ZBrush سویچ می کنم تا مراحل نهایی را در این نرم افزار به اتمام برسانم.

 – در وبسایت شما عناوین چند بازی به چشم می خورد، می توانید برای خوانندگان ما موقعیت شغلی فعلی خود را توضیح دهید؟
Cedric: من در حال حاضر مجسمه ساز دیجیتال Digital Sculptor در کمپانی UbiSoft هستم، که در طول این مدت روی چند شخصیت اصلی بازی کار کردم، ولی اگر وقت آزاد داشته باشم روی کارهای سه بعدی خودم نیز کار می کنم.

–  نرم افزار Zbrush ابزارهای گوناگونی دارد که به وسیله آن می توانید روی مدل ساخته شده کارهای زیادی بکنید، ولی آیا نرم افزار همه آرزوهای شما را برآورده ساخته است؟ آیا بسته نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارد که کار شما را راحت کند؟
Cedric: نرم افزار Zbrush نرم افزار بسیار خوبی است ولی بسته نرم افزارهای مختلفی برای Mapping و Rendering وجود دارد که بسیار قویتر از Zbrush هستند، مانند Unfold 3D و UV Layout که هر ثانیه Map شما در Zbrush آپدیت میشود، چون Zbrush پکیج نرم افزاری سه بعدی نیست، بنابراین بحث نورپردازی و متریال ها همیشه درست نیست و برای رندر و خروجی باید از پکیج های نرم افزاری سه بعدی استفاده کرد. من برای فتو پروجکشن Photo Projection و تکسچرینگ از نرم افزار MudBox استفاده می کنم.

به عنوان کاراکتر آرتیست، سخن پایانی شما  چیست ؟
Cedric: مشکلات مهم است، بدون مشکلات امکان آموختن چیزی وجود ندارد به شدت کار کنید… و بسیار تمرین کنید… خلاق بودن بیش از حد مهم است… پس دریغ نکنید به ذهنتان اجازه دهید تا به تغییرات بزرگی دست یابید….

– با تشکر از اینکه وقت خود را به ما اختصاص دادید به امید موفقیت های بیشتر شما.
Cedric: من هم از شما تشکر می کنم.

برگرفته از سایت پویانما

فرستادن دیدگاه


GameDojo

آخرین پیام‌ها


گیم‌جابز را دنبال کنید





موقعیت های ویژه

  • استخدام توسعه‌دهنده Unreal...

      آنچه ما انجام می دهیم: ما با سابقه‌ای ۱۰ […]

  • استخدام برنامه نویس...

    Polydin Studio استودیوی بازیسازی پالیدین با هدف توسعه محصولات با […]

  • نریتیو دیزاینر (دورکار!)

    نیک اسپاد آفاق دورکاری دوستانی که به روایت داستان و […]

  • طراح باز موبایل...

    Mystory تهران با سلام  به یک طراح بازی موبایل سبک […]

  • استخدام انیماتور بازی...

    Polydin Studio تهران استودیوی بازی‌سازی پالیدین در شروع با هدف […]

  • NestJS) Back-End Developer-مشهد)

    استودیو طراحان سفید مشهد تقریبا ده سال پیش بود که […]

دسترسی سریع به







ارسال تازه‌ها به ایمیل شما

[wysija_form id="2"]