گیم جابز

کاریابی و کمک به توسعه صنعت بازی های رایانه ای ایران

 

 سلام

در این قسمت شما را با بخش های گیم میکر و روند ساخت آشنا میکنیم :

اسپرایت : برای یک آبجکت  می توان تصویری قرار داد مانند آبجکت کاراکتر که کاراکتر باید تصویری داشته باشد ٬ اگر بخواهم بطور ساده تر توضیح بدهم آبجکت فقط تعدادی دستور است و وقتی اسپرایت را به آن نسبت می دهیم مانند راه رفتن پریدن و غیره آن دستورات بر روی اسپرایت اجرا می شود

برای بهتر درک کردن این موضوع به تصاویر زیر دقت کنید :

ساخت اسپرایت:

در صفحه ی ظاهر شده:

شما می توانید از تصتویر آماده درون کامپیوترتان به عنوان اسپرایت استفاده کنید و یا اگر خواستید بر روی گزینه ادیت کلیک کنید و آنها را تغییر دهید و اگر اسپرایتی نداشتید می توانید بر روی ادیت کلیک کنید و به خلق یک اسپرایت بپردازید

 آبجکت :

به شیء آبجکت می گویند که شما می توانید دستوراتی به شیء مربوط کنید و اسپرایتی نیز به شیء نسبت دهید.

برای ساخت آبجکت  دستورات زیر را اجرا کنید:

صفحه ای باز می شود :

اکشن ها:

گیم میکر برای افراد مبتدی که کدنویسی را نیاموخته اند اکشن ها را قرار داده است که همان کار کدها را انجام می دهد .

رویداد :

رویدادها حالت هایی هستند که درون آنها اکشن ها قرار می گیرند.

تشریح مثال بالا :

رویداد حتما با فشار دادن یک کلید اتفاق نمی افتد گیم میکر دارای رویداد های مختلفی است برای مثال وقتی بازی شروع می شود یک رویداد است پایان بازی٬ شروع مرحله ٬ بوجود آمدن آبجکت و برداشتن دست از روی کلید هر کدام اینها یک رویداد است که می توانیم درون آنها بی نهایت دستور قرار دهیم و این  دستورات به ترتیب قرار گیری اجرا می شوند

روم (Room) :

به هر مرحله از بازی یک روم گفته می شود البته می توان در کارهای دیگر نیز از روم استفاده کرد برای مثال شما می خواهید لوگویی از بازیتان را نمایش دهید می توانید به جای استفاده از تصویر از یک آبجکت برای اینکار استفاده کنید البته برای ساخت منو نیز باید حتما از روم استفاده کنید

برای ساخت روم به روش زیر عمل کنید:

صفحه ای ظاهر می شود :

کاری که ما در این قسمت کردیم با اسپرایت آشنا شدیم ٬ با آبجکت آشنا شدیم و در آخر با روم نیز آشنا شدیم.

دراین قسمت توانستیم قسمت های اصلی گیم میکر را بیاموزیم ولی فقط دید کلی داشتیم و در قسمت های بعد هر قسمت را به صورت تخصصی به تشریح می پردازیم.

حمیدرضا کرمیان

۴ دیدگاه .

  1. ارین گفت:

    سلام
    من یه مشکل دارم اونم اینه که نمیدونم چه طوری صفحهی بازی همراه با آبجکت مورد نظر حرکت کنه لطفاکمک کنید

       1 نفر این دیدگاه را پسندیده

  2. سلام گفت:

    دمت گرم خیلی خوب بود

       0 نفر این دیدگاه را پسندیده

  3. سمیرا گفت:

    توضیحات خوبی بود.

       2 نفر این دیدگاه را پسندیده

  4. امیرغ گفت:

    ما که بلد بودیم ولی توضیحاتش خیلی خوب بود

       5 نفر این دیدگاه را پسندیده

فرستادن دیدگاه


زمان ورود به اتمام رسید

تبلیغات:

موقعیت‌های استخدامی که شاید برای شما جذاب باشد:

آخرین پیام‌ها


گیم‌جابز را دنبال کنید

موقعیت های ویژه

  • برنامه‌نویس یونیتی

    شرکت نوآگیمز پس از موفقیت بازی “ویراژ” و “شدو ریسر” […]

  • برنامه نویس مسلط...

      شرکت DreamRain سازنده ی بازی های ماشین جنگی ، […]

  • برنامه نویس #c...

    شرکت رازق فعال در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده(تهران)به […]

  • Unity programmer

      We are looking for a Senior Game Programmer, a […]

  • فقط آرتیست حرفه...

    تیم بازی سازی آروین گیمز به یک گرافیک آرتیست بازی […]

دسترسی سریع به







ارسال تازه‌ها به ایمیل شما